pretraži lupa za uvećavanje meni zatvori x komentar oblačić strleica telefon mobilni telefon vreme časovnik email poštanska koverta lokacija marker lokacije fax fax mašina navodnik facebook facebook logo instagram instagram logo twitter twitter logo

Blog

drvena kašika

16. Jul 2018.

Kako da povećate svoju izdržljivost tokom vrelih dana

Da li ste dočekali ovo leto spremni – sa figurom o kojoj ste dugo maštali, bez viška kilograma i bilo kakvih nedostataka?

Po svemu sudeći, celo čovečanstvo, posle proslave Nove godine i prazničnog opuštanja počinje svoje pripreme za leto, kako bi mogli bezbrižno da paradiraju u svojim kupaćim kostimima, šortsevima, suknjama i haljinama. Za leto svako od nas vežba, ali sada kada je ono konačno stiglo, kako da održite i dalje svoju fitness rutinu u punoj snazi, a da ne padnete u nesvest od vrućine?

Vreli letnji meseci nam često otežavaju vežbanje, jer umesto da krv ide u mišiće, naše telo je usmerava prema koži kako bi je rashladilo. Samim tim, vežbanje tokom leta, a posebno jula i avgusta postaje neverovatno teško, odnosno sve teže kako dani prolaze i postaju sve topliji.

Ako još uvek niste zadovoljni svojim izgledom ili jednostavno želite da nastavite sa svojim vežbanjem uprkos visokim temperaturama, onda morate znati neke stvari.

Prvo i osnovno, morate biti hidrirani, naneti kremu sa zaštitnim faktorom i nositi laganu odeću. Ukoliko u bilo kom trenutku osetite nesvesticu, znajte da se vaša telesna temperatura preterano brzo podiže i da morate napraviti pauzu ili smanjiti intenzitet vežbanja.

Mi vam ovoga puta dajemo nekoliko saveta koji će vam pomoći da izbegnete toplotu i ostanete u formi tokom celog leta.

POPIJTE OSVEŽAVAJUĆI NAPITAK

Da biste poboljšali svoju izdržljivost tokom vežbanja i rashladili se, popijte ledeno hladno piće pre svoje rutine. Savetujemo vam da napravite sami svoj omiljeni napitak od smrznutog voća i uživate u njemu deset minuta pre vežbanja. Prema nekim istraživanjima, ispijanje hladnog napitka poboljšava vašu izdržljivost i daje vam snagu da nastavite dalje, jer se vaša telesna temperatura ne podiže brzo kao kada ga ne popijete.

PRAVILNO SE HIDRIDAJTE

Tokom leta, generalno je od velike važnosti da ostanete hidrirani svakoga dana, ne samo onda kada vežbate. Ipak, tokom vežbanja, usled znojenja gubite dosta tečnosti iz svog organizma i morate je nadoknaditi. Počnite da pijete vodu makar petnaest minuta pre samog vežbanja, a potom je konzumirajte u intervalima od dvadeset minuta. Tokom vežbanja bi trebalo da popijete manju količinu vode, a nakon svršetka treninga bi trebalo da nadoknadite gubitak tečnosti. Nemojte piti previše hladnu vodu, jer ona može šokirati vaš organizam i stvoriti vam više nedaća nego boljitka.

ODABERITE PRAVI SPORT

Neki sportovi su idealni za leto, jer pored toga što vam omogućavaju da budete u formi, oni vas rashlađuju, spajajući tako lepo i korisno. Ako ste blizu vode, probajte surfovanje, plivanje i ronjenje – bićete osveženi, ali ćete utrošiti i pozamašnu količinu kalorija.

VEŽBAJTE U ZATVORENOM PROSTORU

Iako smo jedva dočekali topli period godine kako bismo izašli iz zatvorenih prostorija u prirodu, tokom leta i njegovih najtoplijih dana bolje je vežbati u zatvorenom prostoru. Teretane su, baš poput klima uređaja, idealan način za izbegavanje toplotnih udara. Pokušajte da pronađete termin kada nema previše ljudi, jer će mnogi vežbači preći iz prirode u zatvorene prostorije, pa će u teretanama biti toplije nego inače.

IZBEGAVAJTE SUNCE KADA JE NAJJAČE

Ako niste ljubitelj teretana i volite da vežbate na otvorenom, kakvo god da je vreme napolju, preporučuje se da vežbate ili rano ujutru ili kasno poslepodne, odnosno da izbegavate sunce onda kada je ono u svom zenitu i kada je najjače. Neki ljudi vole da trče čak i oko ponoći!

VEŽBAJTE U VIŠE KRATKIH INTERVALA

Ako ne možete vežbati ni u teretani, niti u rano jutro ili kasno poslepodne, napravite sebi raspored vežbanja koji možete podeliti u više etapa i radite ih jednu po jednu. Pokušajte da vežbate po petnaest minuta dnevno, pažljivo vodeći računa o svom pulsu i celokupnom osećaju. Na ovaj način ćete izbeći pregrevanje tela jer napolju provodite kratak vremenski period, dok u svakom slučaju možete uraditi sve svoje vežbe.

ISPROBAJTE SUPLEMENTE

Još jedna opcija koja vam se pruža jesu prirodni suplementi, koji u svom sastavu imaju elemente koji pojačavaju vašu izdržljivot. Rog mladog jelena sa žen-šenom će vam pomoći u povećanju izdržljivosti, snižavajući istovremeno nivo glukoze u krvi. Ovaj suplement, koji je prvi izbor kraljevskih i plemićkih porodica pomoći će vam kod poboljšanja opšteg stanja organizma, energetskog statusa i pamćenja. Takođe, rog mladog jelena sa žen-šenom povoljno deluje na vaše telo tako što podstiče detoksikaciju i ublažava znake hroničnog umora, ubrzavajući pritom i proces zarastanja rana.

Kapsule na bazi žen-šena i mladog roga jelena mnogo su cenjene zbog jedinstvene kombinacije. Dok žen-šen prevashodno stimuliše i jača imunološki sistem organizma i utiče na fizičke i mentalne sposobnosti, aktivni principi mladog roga jelena mogu da pomognu u tretmanu artritisa, neplodnosti, erektilne disfunkcije, štite krvne sudove i utiču na izdrživost tela tokom fizičkog napora.

Na kraju, važno je da ne zaboravite da svaku aktivnost kojom se bavite prilagodite sebi i svom telu, jer ključ dobrostanja čoveka, kako fizičkog, tako i psihičkog, krije se u balansu.

Prethodni post

Lako do savršenog balansa u organizmu

Sledeći post

Zašto ste umorni nakon sunčanja

Povezani članci

16. Jul 2018.

Zašto ste umorni nakon sunčanja

Konačno smo dočekali leto – mnogima omiljeno godišnje doba, koje je savršeno za boravak na otvorenom…